Kerstdrukte

Omdat we afgelopen zomer geen vakantie hadden gehad (vriendje werkt op zeilschepen, die verdienen t in de zomer) en november een drukke maand op mijn werk was, ben ik sinds een weekje lekker vrij. Maar liefst 4 weken! En die sluiten we af met een skivakantie, ik kan niet wachten!
Maar eerst zijn we op de ‘creatieve’ toer gegaan. Ahum. We hebben thuis de kamer en keuken geverfd en tegeltjes in de keuken geplakt. Na 6 jaar zonder, begonnen we nu toch te merken dat het toch wel fijn was om achter de kookplaat te kunnen schoonmaken (iets met ontplofte blikjes tomatenpuree).
En het resultaat is MOOI! Ik ben er echt zó blij mee! Lekker een doekje na het koken en alles is fris, de muren zijn niet meer zo spierwit, maar heel lichtgrijs (veel gezelliger!) en als klap op de vuurpijl hebben we ook maar een kastje opgehangen om onze, blijkbaar toch redelijk aanzienlijke, drankvoorraad een plekje te geven. Nogmaals ahum.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/922/45008174/files/2014/12/img_4789.jpg

Op het echte creatieve vlak zat ik ook niet stil. Ik draaide de afgelopen weken aan middeleeuwse vormen. In juni kreeg ik van mijn ouders het’ prachtige boek Aen Taefele, waarin onder andere aardewerk en steengoed uit de middeleeuwse keuken beschreven staan. En met mooie foto’s, die prima als voorbeeld voor me kunnen dienen. En dus draaide ik deze Siegburgse kan. De eerste keer dat het echt lukte en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk trots op ben!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/922/45008174/files/2014/12/img_1244.jpg

Mijn bordje is geglazuurd, heel leuk geworden en gelijk weer vertrokken. Mijn moeder vond m zó leuk, dat ik hem aan haar gegeven heb 🙂

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/922/45008174/files/2014/12/img_1245.jpg

En verder kocht ik het fantastische patroon van de Nordic shawl. Ik had nog een heleboel Stylecraft liggen en dat leek me perfect voor deze omslagdoek. Het schiet lekker op, maar ik heb me volkomen verkeken op de hoeveelheid garen die erin ging: ik heb er 2 bolletjes blauw bij gekocht, maar er moet nog 1 komen om de mooie rand ook te kunnen maken… Maar nu al kan ik m gebruiken en ik moet zeggen, hij is heerlijk warm!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/922/45008174/files/2014/12/img_4722.jpg
Het fijne van zo’n grote omslagdoek is dat je er zo lekker onder zit als je ermee bezig bent. Als het s avonds koud is, en ik kruip lekker met een kopje thee en m’n haaksels op de bank.. Heerlijk!

De komende weken ga ik m’n doek afmaken en wil ik me eens storten op het kaartweven. Ook een heel interessante, middeleeuwse techniek!
Voor nu: fijne kerst!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/922/45008174/files/2014/12/img_4808.jpg

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “Kerstdrukte

  1. Lekker warm onder m’n Nordic shawl aan het bijlezen wat je allemaal weer geknutseld hebt! 🙂

  2. Pingback: 1,2,3… | mmarijemaakt

Leave a Reply

