Een huwelijksdeken

Het begon allemaal met een deken van granny’s.

20130115-183643.jpg
Of eigenlijk begon het in de Middeleeuwen. Mijn familie en ik gaan een paar keer per jaar mee met een groep enthousiastelingen die aan Levende Geschiedenis doet. We laten dan zie hoe het leven in de Middeleeuwen ongeveer geweest zou kunnen zijn. En je probeert jezelf dan ook wat bezig te houden, door bijvoorbeeld te handwerken.
Nu heb ik een dingetje waarmee je koordjes kunt maken, of je weeft bandjes, of je borduurt. Maar je haakt niet. Dat was nog niet uitgevonden in de Middeleeuwen. Maar je wilt wel warme benen, dus toen mijn zusje de mooie gehaakte beenwarmers van een van de anderen zag, wilde zij ook leren haken. De eerste stappen werden gezet.

Enthousiast gemaakt, kocht ik thuis ook een haaknaald, een bol acryl en met een filmpje van YouTube ben ik begonnen. Maar proeflapjes zijn saai en al snel zaten we aan de granny’s. Geholpen door mam, die heel mooi en snel kan haken, werd mijn techniek steeds beter en zijn we gedrieën aan de slag geweest voor vrienden in Roemenië, die gingen trouwen.

Ruim 200 vierkantjes later….

(Foto volgt!)

Een mooie deken en een blij echtpaar!

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

